Методична робота

Методична проблема над якою працюю

«Формування особистого потенціалу учнів та розвиток їх професійних здібностей шляхом інтеграції змісту спеціальних дисциплін і виробничого навчання»

Участь у засіданнях методичного обєднання

Доповідь на тему:


«Умови формування професійної майстерності учнів»

Формування професійної майстерності учнів, їх виробничих навиків і умінь необхідно поєднувати із формуванням особливості учнів, їх всебічного розвитку, як фізичного так і психологічного, враховувати їх моральне виховання.
Під час  виконання робіт, при вирішенні практичних завдань по плануванню, організації і регулюванні трудових процесів, робітник повинен швидко і продуктивно вміти застосувати свої знання для їх вирішення. Тому збільшується роль виробничого навчання в розвитку інтелектуальних здібностей учнів, технічного, практичного простору мислення. Науково-технічний та  соціальний розвиток нашого суспільства висуває нові вимоги до підготовки працівників. Зростає значення творчого відношення до праці, уміння самостійно здобувати знання і підвищувати професійну майстерність, оволодівати суміжними професіями. Велике значення має здатність адаптуватись до змінних потреб і умов праці, умінні застосувати одержані знання і навики в різних умовах, тому важливою являється задача з формування в учнів пластичних навиків, які здатні до перебудови і переносу в нові умови.
В процесі формування виробничих навиків і умінь проходить розвиток професійних здібностей, інтересів і других якостей учнів, як особистостей.
Даний процес в дійсності дуже складний,  недооцінка кожного із них негативно відбивається на навчанні. До них відносяться особливості самих виробничих навиків, форми і методи організації навчання, вікові індивідуальні можливості учнів. Ці фактори важливі при формуванні любих навиків, їх необхідно ураховувати при виборі навчання у всіх випадках.
Успішне оволодіння виробничими навиками і уміннями залежить перш за все від відношення учня до праці, навчання, інтересу до своєї майбутньої професії, до занять. Рушійною силою, яка змушує до діяльності, являється потреба людини, яка відображається в його уяві у виді бажання і зацікавленості. Зацікавленість учня допомагає успішному оволодінні професією, навіть не дивлячись на окремі недоліки в організації навчання. При відсутності зацікавленості в учнів не забезпечує успіху і хороша організація. Ефективність навчання значно зростає там, де високий рівень організації навчання крокує поруч із зацікавленістю учня.
Спостереження над учнями показують, що в початковий період навчання умовно їх можна поділити на три основі групи.
Для учнів першої групи характерний підвищений інтерес до професії, з котрою вони зв’язують свої плани на майбутнє, відповідальне відношення до праці. Вони дисципліновані, добре навчаються, активно оволодівають знаннями, навиками і уміннями, складними виробничими процесами. Учні даної групи при випуску одержують високі розряди по професії.
Другу групу представляють учні з нерівним відношенням до навчання. нестійкими інтересами і поведінкою і низькою активністю. І якщо учень першої групи виступає помічником майстра в/н, то учень другої групи часто потребує контролю, організаційному і виховному. Відмічаючись нерівною успішністю, послідні поступово оволодівають виробничими навиками, для них характерна нестабільність у поведінці.
Третю групу складають учні, які відносяться до навчання без інтересу. У деяких навіть спостерігається активне небажання навчатися і працювати, хоча серед них є і досить розвинуті. Це педагогічно запущені підлітки. Учні цієї групи потребують в постійному керівництві і контролі зі сторони майстра в/н.
Звідки можна зробити висновок, що на формування навиків і умінь в процесі навчання діють особливості особистості учня. Тому не можна відокремлювати задачі виробничого навчання від формування навиків. Необхідно одночасно займатися формуванням особистості, застосовуючи при цьому індивідуальний підхід до кожного учня.

Розробка тестових завдань для спецпредметів


Розробка електронного засобу навчання «Шаблон для тестових завдань з предметів» у програмі  Microsoft Power Point.

Немає коментарів:

Дописати коментар